مقالات آموزشی

دلیل اهمیت استفاده از آب تصفیه شده در زندگی روزمره چیست ؟

اهمیت استفاده از آب تصفیه شده

آب تصفیه شده چه ویژگی هایی دارد؟

وقتی بحث در مورد اهمیت استفاده از آب تصفیه شده در میان است، خرید دستگاه تصفیه آب و صرف هزینه هایی که باید برای خرید آن انجام داد، بسیاری از ما از آن بی اطلاع هستیم،زیرا برای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی نمی دانیم چقدر هزینه باید کرد یا حتی اهمیت استفاده از آب تصفیه شده در زندگی چیست؟ از مسائل مهمی که همه ما باید در زندگی بدانیم. آب سالم کمک می کند تا بدن مواد مغذی، مواد معدنی و ویتامین های مورد نیاز را به سلولهای خونی برساند.

 

 

اهمیت تصفیه آب برای تامین سلمت بدن

 

در سال های اخیر به دلیل رشد جمعیت و همچنین رشد صنایع گوناگون به شدت شاهد افزایش میزان آلاینده ها در هوا و آب ها هستیم.آلودگی های گوناگونی در آب وجود دارند که منشا بسیاری از آنها مواد شیمیایی مورد استفاده در منازل و صنایع است که این آلودگی ها تهدید های جدی برای سلامت محسوب میشوند. همچنین آب تصفیه نشده ممکن است شامل مقادیر بالایی از کلر، باکتری، نیترات، نیتریت، انگل، ویروس ها و فلزات سنگینی چون سرب، مس، آرسنیک و کادمیوم باشد. طبعا آبی با این حجم از آلودگی میتواند به شدت برای سلامت انسان خطر آفرین باشد و با خود بیماری های گوناگونی به همراه بیاوردکه توجه به آنها ضرورت و اهمیت استفاده از از آب تصفیه شده را به سادگی آشکار میکند .

 

کلر آب چیست؟

کلر موجود در آب طی طولانی مدت میتواند باعث ابتلاء به انواع سرطان از جمله سرطان ریه ،پستان و خون و… شود. کلر توانایی ایجاد بیماری های قلبی عروقی ، ناراحتی در استخوان ها ، ایجاد اثر منفی روی رشد ، خشکی پوست بدن، تخریب پروتئین های لایه پوست، آسیب به لایه دفاعی پوست، تغییر رنگ دندان ،بالا بردن حساسیت دندان، تحریک و خارش پوست، حساسیت و ریزش مو و از بین بردن مینای دندان را دارد.

 

فلزات سنگین

شاید ازمهم ترین دلایل که ما را به برسی اهمیت استفاده از آب تصفیه شده و نوشیدن آب سالم وا میدارد وجود فلزات سنگین در آب آشامیدنی  تصفیه نشده باشد چراکه این فلزات میتوانند باعث ایجاد اثرات مخربی مانند کاهش رشد اندام ها ،سرطان ، اختلال در سیستم دفاعی و عصبی شوند.وجود فلزاتی چون جیوه و سرب در آب آشامیدنی میتوانند احتمال مبتلا شدن به سندرم خود ایمنی را افزایش دهند، که بر اثر آن سیستم ایمنی بدن برخی از سلول ها و مولکول های بدن را بیگانه طلقی میکند و به آنها حمله میکند . نهایتا میتواند سبب بیماری های کلیوی ، اختلال در سیستم گردش خون ، روماتیسم قلبی و ناراحتی های عصبی را ایجاد کند

فلزات سنگین اگر در آب آشامیدنی نوزاد شیر خوار یا خردسال باشد میتواند سبب کند ذهنی ، اختلال در یادگیری ، آسیب به سیستم عصبی ، اختلال حافظه و اختلالات حرکتی چون بیش فعالی یا تشنج شود.با علم به وجود این حجم از زیان آب تصفیه نشده به راحتی میتوان به اهمیت استفاده از آب تصفیه شده پی برد و  بی توجهی به این مسئله و نادیده گرفتن مضرات آب آلوده در دراز مدت میتواند به شدت به سلامت ما و عزیزانمان آسیب وارد کند.

 

راه حل مشکل:

خوشبختانه میتوان با بهره گیری از عملکرد دستگاه های تصفیه  میزان سلامت آب و در نتیجه سطح سلامت  افراد را افزایش داد.

ODENSE

 

 

فراب کالا مرکز تخصصی خرید اینترنتی دستگاه تصفیه آب در ایران می باشد، اگر شما هم می خواهید برای منزل تان یک دستگاه تصفیه آب خریداری کنید و نمی دانید چه برند یا مارکی از تصفیه آب را انتخاب کنید. با مشاوران ما در شرکت فراب کالا تماس حاصل فرمایید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × چهار =