مقالات آموزشی

هوزینگ دستگاه تصفیه آب چیست و چه کاربردی دارد ؟

هوزینگ دستگاه تصفیه آب

هوزینگ دستگاه تصفیه آب چیست؟ با خرید دستگاه تصفیه آب شاید قسمت های مختلفی را در سیستم دستگاه تصفیه آب مشاهده کرده باشید که وجود برخی از آن ها ذهن شما را به خود مشغول می سازد که کارایی آن چیست و چه کاربردی را در بحث تصفیه آب دارد؟ یکی از این قسمت ها را می توان استوانه های پلاستیکی بیان نمود که در اصل آن ها را با نام هوزینگ دستگاه تصفیه آب معرفی می کنند.

انواع هوزینگ دستگاه تصفیه آب:

هوزینگ دستگاه تصفیه آبها دارای انواع مختلفی هستند که به طور کلی با دو نوع هوزینگ شفاف و هوزینگ مات دسته بندی میشوند که در دسته هوزینگ های مات استفاده از هوزینگ با رنگ سفید و آبی رواج دارد. البته نوع خرید دستگاه تصفیه آب خانگی در تعداد هوزینگ های به کار رفته در دستگاه تاثیر گذار می باشد به طوری که می توان برخی از دستگاه ها را دارای دو هوزینگ و برخی دیگر را سه هوزینگ معرفی نمود.

خرید هوزینگ دستگاه تصفیه آب:

در باب تهیه و خرید این نوع از هوزینگ ها و اطمینان از کیفیت و اصل بودن آن می توانید خرید از فروشگاه فرآب کالا را به یاد داشته باشید که با فروش آنلاین و حضوری دستگاه تصفیه آب و انواع خرید قطعات دستگاه تصفیه آب خانگی با کیفیت بالا و قیمت مناسب توانسته نظر هموطنان را جلب نماید.

قیمت هوزینگ دستگاه تصفیه آب خانگی

بسته به نوع هوزینگ مات یا شفاف و استفاده از هوزینگ برای هر کدام از فیلتر ها، قیمت های مختلفی برای آن وجود دارد که به طور کلی می توان هوزینگ مات را نسبت به هوزینگ شفاف دارای قیمت بالاتری بیان نمود.

کارایی هوزینگ تصفیه آب چیست ؟

سوال مهم در این زمینه کارآیی این قطعه از دستگاه تصفیه آب می باشد که در ادامه می توانید به آن دست یابید. هوزینگ ها در اصل استوانه های بلند پلاستیکی با دو محل ورود و خروج آب می باشد که از یک طرف آب ورودی به آن متصل می گردد و از طرف دیگر آب از آن خارج می شود.

درون هر یک از این هوزینگ ها، فیلتر های دستگاه تصفیه آب قرار می گیرد و آب راه یافته برای تصفیه درون هوزینگ با عملیات هر یک از فیلتر ها رو به رو می شود. به طور کلی می توان هدایت آب برای تصفیه فیلتر را وظیفه و کاربرد این هوزینگ ها بیان نمود.

با توجه به این مطلب می توان به بیان این موضوع نیز پرداخت که به سبب بحث تصفیه آب مقداری رسوب و املاح در هر یک از قسمت ها و قطعات دستگاه تصفیه آب قرار می گیرد که مقداری از این رسوب در کف هوزینگ و برخی از آن در فیلتر و برخی دیگر از این املاحات در دیواره های هوزینگ قرار می گیرد که این موضوع سبب می شود

تا باز کردن و شست و شوی هوزینگ را بسیار حائز اهمیت سازد. به همین منظور شست و شوی هرز از چند گاهی این هوزینگ ها برای بحث تصفیه بسیار مهم تلقی می شود.با توجه به کاربرد هوزینگ دستگاه تصفیه آب خانگی مطلب قابل بررسی دیگر در این زمینه را می توان انواع هوزینگ و اختلاف قیمت آن ها بیان نمود که در ادامه به شرح این عوامل نیز می پردازیم.

معمولا هوزینگ دستگاه تصفیه آب چند عدد است ؟

به سبب رواج و استفاده از سیستم های تصفیه آب اسمز معکوس و خرید دستگاه های تصفیه آب RO می توان تعداد هوزینگ دستگاه تصفیه را برابر با 4 هوزینگ بیان نمود که هر کدام از این هوزینگ ها فیلتر های مختلف در این دستگاه تصفیه آب را در درون خود قرار می دهند که در ادامه به طور جداگانه به هر یک از این فیلتر و هوزینگ ها اشاره می نماییم.

هوزینگ شفاف
در اولین مرحله تصفیه آب استفاده از فیلتر الیافی پلی پروپیلن برای حذف ذارت تا اندازه 5 میکرون قرار می گیرد که این فیلتر در هوزینگ شفاف قرار داده می شود . پس با توجه به این مطلب می توان فیلتر قرار گرفته در هوزینگ شفاف را برای حذف ذرات و املاح درشت آب هم چون گل و لای، شن، ماسه بیان نمود. ورودی و خروجی آب از این هوزینگ با اندازه دهانه و دنده یک چهارم اینچ می باشد که به سبب حذف ذرات درشت زودتر در معرض آلودگی قرار می گیرد و باید در مدت زمان کوتاه تری به شست و شوی هوزینگ یا تعویض فیلتر اقدام نمود. در اصل شفاف بودن این هوزینگ دستگاه تصفیه آب به سبب قابل مشاهده بودن فیلتر می باشد که در صورت تغییر رنگ هر چه سریعتر به تعویض آن اقدام نمایید .

هوزینگ مات مرحله دوم ( هوزینگ سفید دوم )

دومین مرحله از دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس استفاده از فیلتر کربن فعال می باشد که با جذب مواد شیمیایی آب به حذف بو و طعم آب کمک می نماید. این فیلتر دستگاه تصفیه آب در درون هوزینگ مات سفید رنگ قرار دارد که معمولا به عنوان هوزینگ سفید دوم شناخته می شود. اندازه درپوش و دنده در این هوزینگ نیز همان اندازه یک چهارم اینچ می باشد. آب ورودی این هوزینگ دستگاه تصفیه به خروجی آب از هوزینگ شفاف متصل می باشد و نقش مهمی در بحث تصفیه آب را به همراه دارد.

زیرا گاز های شیمیایی و کلر که از مواد سمی خطرناک در آب می باشند را حذف می نماید. به دلیل مات بودن این نوع هوزینگ زمان تشخیص و تعویض فیلتر دیگر به آسانی همانند هوزینگ شفاف امکان پذیر نمی باشد لذا مدت زمان استفاده از این فیلتر را بین 4 تا 6 ماه برای تعویض بیان نموده اند. در صورت به موقع تعویض نشدن آب علاوه بر ضررهایی که بر بدن وارد می شود در بحث صدمه دیدن به فیلتر های دیگر دستگاه تصفیه آب و ایجاد بوی تعفن هزینه های اضافی باید پرداخت گردد.

هوزینگ مات مرحله سوم ( هوزینگ سفید سوم )

این هوزینگ دستگاه تصفیه نیز دارای دنده با اندازه یک چهارم اینچ می باشد که درون خود فیلتر کربن بلاک را قرار می دهد تا در صورت رد شدن ذرات و املاح های آب ورودی از هوزینگ مرحله دوم بتواند آن ها را به دام بیاندازند و در نتیجه آب خروجی را به صورت خالص به سمت فیلتر ممبران که اصلی ترین جزء دستگاه تصفیه آب خانگی می باشد، هدایت می نماید. زمان تعویض این فیلتر نیز هم زمان با فیلتر مرحله دوم از مدت زمان 4 تا 6 ماه می باشد که در صورت غافل شدن از تعویض به موقع آن می توان خسارت و هزینه های گزافی را در باب دستگاه تصفیه آب پرداخت نمود. برای نمونه می توانی هوزینگ مات دستگاه تصفیه آب خانگی در سایت فراب کالا مشاهده کنید.

 

هوزینگ ممبران

خرید فیلتر تصفیه آب ممبران که در هوزینگ مخصوص خود قرار دارد از هوزینگ مرحله چهارم در دستگاه تصفیه آب می باشد که از حساس ترین و اصلی ترین فیلتر های دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس به شمار می رود. هوزینگ این نوع فیلتر نیز از نوع هوزینگ مات می باشد. به طور کلی در نتیجه گیری مطالب بالا زمان تعویض و شست و شوی هوزینگ و فیلتر ها مطالب مهمی می باشد که می تواند دستگاه تصفیه آب را برای استفاده سالیان سال شما میسر نماید.

چه زمانی باید هوزینگ ها را تعویض نمود؟

در صورت ایجاد ترک خوردگی در زمان شست و شو،بروز نشتی یا حتی ورود هوا و آلودگی در هوزینگ دستگاه تصفیه باید به تعویض هوزینگ آب اقدام نمود.

 

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 15 =