مقالات آموزشی

بهترین دستگاه سنجش سختی آب با TDS متر چیست؟

بهترین دستگاه سنجش سختی آب با TDS متر یکی از دستگاه سنجش سختی آب می باشد که متخصصان و مشاوران بخش فروش و نصب دستگاه تصفیه آب برای سنجش آب استفاده می کنند با اصطلاحی به نام سختی آب آشنا شویم. سختی آب به معنای وجود انواع مواد معدنی ، نمک ها ، فلزات سنگین، رسوبات، حتی باکتری ها و کلر و آهک موجود در آب است. برای اندازه گیری این سختی روش های مختلف اندازه گیری تقریبی یا دقیقی مثل دستگاه سختی سنج یا TDS متر وجود دارد. TDS متر مخفف Total Dissolved Solids به معنای کل جامدات محلول در آب را اندازه گیری می کند. در زبان عامیانه می‌توان گفت نمک‌های حل شده در آب را مورد سنجش قرار می دهد.

 

روش های اندازه گیری سختی آب

  •  دستگاه TDS متر چیست؟ در انواع مختلفی این نوع از دستگاه ها متناسب با نیاز برای استفاده از نوع دستگاه تصفیه آب خانگی، صنعتی و نیمه صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع از دستگاه های سختی سنج که به صورت دستی با نمایشگر دیجیتالی می باشد به راحتی قابل استفاده توسط خود خریدار نیز می باشد با تهیه آن در منزل حتی می توان به بحث زمان تعویض و خرید فیلتر تصفیه آب پی برد.
  •  کیت های آزمایشگاهی تصفیه آب: استفاده از کیت های آزمایشگاهی روش دیگری برای اندازه گیری سختی آب میباشد که از دقت کمتری نسبت به روش سنجش با دستگاه TDS متر برخوردار است.

 

سنجش سختی آب با TDS متر

وظیفه دستگاه سنجش سختی آب چیست؟

دستگاه اندازه گیری سختی آب میزان سختی آب هر منطقه را مشخص می نماید. با این اندازه گیری میتوان به سلامت دستگاه و نیاز یا عدم نیاز به تعویض فیلتر های دستگاه پی برد.

رفع  سختی آب:

  • رفع سختی آب موقت: برای رفع سختی موقت در آب میتوان از فیلتر آهک استفاده کرد.
  • رفع سختی آب دائم: در سختی دائم آب این موضوع به راحتی قابل حل نبوده و تنها با استفاده از دستگاه های تصفیه آب اسمز معکوس این موضوع قابل حل خواهد بود. با توجه به مطالب بیان شده در بالا در بررسی میزان سختی آب نکته قابل تامل در این زمینه را می توان معرفی بهترین دستگاه سنجش سختی آب بیان نمود که یکی از مهم ترین مطالب در باب آگاهی خریداران در این زمینه می باشد.

بهترین دستگاه سنجش سختی آب کدام است؟

تی دی اس متر Meter TDS-3 سختی سنج آب در معرفی یکی از دستگاه های پرکاربرد سنجش سختی آب که از بهترین نوع این محصولات می باشد و به عنوان بهترین دستگاه سنجش سختی آب شناخته می شود دستگاه METER TDS-3 را معرفی کرد. این مدل از دستگاه که میزان سختی آب و کیفیت آب را مشخص می نماید و با استفاده از آن علاوه بر بحث رفع سختی در آب می توان به بحث تعویض فیلتر ها و وجود نقص در سیستم دستگاه تصفیه آب پی برد و به راحتی به رفع این مشکل پرداخت.

سختی آب طبق استاندارد ها چقدر است؟

در استاندارد های مختلف میزان سختی آب مطلوب در بازه مشخصی قرار دارد که طبق استاندارد جهانی معمولا بهترین بازه در این مبحث را می توان بازه 30 تا 120 بیان نمود که عدد نمایان شده در این بازه اگر بیش از این حد باشد می تواند به عامل هایی که در بالا بیان شد مرتبط دانست.

روش استفاده از دستگاه سنجش سختی آب چگونه است؟

در زمینه استفاده از این دستگاه ها به راحتی می توانید مقداری از آب را درون یک لیوان ریخته و دستگاه را روشن نموده و در درون آب قرار دهید تا میزان سختی آب را برای شما نمایان سازد.

تحلیل عدد TDSمتر

با مشاهده میزان عدد کمتر از 50 در دستگاه های TDS می توان به این موضوع پی برد که خرید دستگاه تصفیه آب از دسته دستگاه های تصفیه آب استاندارد و با کیفیت می باشد. اعداد بین 50 تا 120 نشان دهنده کیفیت مناسب آب است. اعداد بالا تر از 120 نشان دهنده سختی زیاد آب است که هر چه این مقدار بیشتر باشد کیفیت آب نامناسب تر خواهد بود.

 

قیمت خرید دستگاه سنجش سختی آب از فراب کالا

فروش تی دی اس متر  در اکثر سایت و فروشگاه ها صورت میگیرد این قطعه قلمی شکل  علاوه بر کیفیت بالا در ابعاد کوچک و با قابلیت حمل آسان هست. البته قیمت مناسب فروش این محصولات به سبب نبود واسطه در فروش یکی از مزیت های خرید از این مجموعه می باشد که سبب شده تا شما کمترین بها برای خرید دستگاه سختی سنج پرداخت نمایید. به همین منظور می توانید به بخش خرید قطعات دستگاه تصفیه آب خانگی سایت فراب کالا مراجعه کنید و قطعه دستگاه مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنید.

تی دی اس متر

بازگشت به لیست

۱ نظر در “بهترین دستگاه سنجش سختی آب با TDS متر چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − یک =