مقالات آموزشی

بهترین روش از بین بردن کلر از آب آکواریوم چیست؟

از بین بردن کلر آب آکواریوم

بهترین روش از بین بردن کلر از آب آکواریوم چیست؟ روش هایی زیادی برای از بین بردن کلر آب آکواریوم وجود دارد چرا که همانطور که همه ما می دانیم به طور کلی کلر های موجود در آب سبب عوارض زیادی می شود. شما میتوانید با خرید دستگاه تصفیه آب در جهت از بین بردن کلر آب آکواریوم خود استفاده کنید. در متن زیر برخی از فواید از بین بردن کلر آب آکواریوم و آشامیدنی برایتان بیان شده است.

  1. از ریزش مو و همچنین خشک شدن پوست و موی خود جلوگیری کنید.
  2. با حذف کلر در آب شما تغییرات زیادی را در بدن خود احساس می کنید به عنوان مثال پوست شما شفاف، لطیف و شاداب می شود.
  3. کلر گاز هایی منتشر می کند که بوی بسیار بدی می دهند بنابراین دیگر شما آن ها را استشمام نمی کنید.
  4. موهای رنگ شده شما دیگر دچار آسیب نمی شوند.

حال می خواهیم درباره فواید از بین بردن کلر از آب آکواریوم مطالبی را در اختیار شما قرار بدیم. حذف کردن کلر آب یکی از مهم ترین مسائل و کار هایی است که آکواریوم دارانی که به صورت حرفه ایی به این کار اشتغال دارند انجام می دهند اعمم از آب ها شور و شیرین چرا که این موضوع برای آن ها بسیار حائز اهمیت می شوند. بر این باور هستند که رعایت کردن استاندارد های موجود در کار حرفه ایی راندمان کار را بسیار بالا می برد.

بهترین روش کلر زدایی و از بین بردن کلر آب آکواریوم

نکته ایی که در ابتدا قبل از بیان هر مطلبی باید به آن اشاره کنیم این است تصفیه آب ها های صنعتی و خانگی برای حذف کلر های آب ها آکواریوم چندان تفاوتی با یکدیگر ندارند و شما می توانید برای تصفیه آب صنعتی از دستگاه تصفیه آب صنعتی 10 متر مکعب استفاده نمایید. با توجه به این نکته که ماهی ها برای حیات خود نیاز دارند تا از آبی خاص برای زیستن استفاده کنند لازم است تا از آبی بسیار نرم و با سختی بسیار پایین و بلکه نزدیک به صفر استفاده کنند چرا که کلر موجود در آب هم برای جان آن ها خطرناک است هم موجب می شود تا رنگ بدن ماهی ها تغییر کند و حتی در برخی موارد باعث بیماری و مرگ ماهیی های ارزشمند و گران قیمت می شود .

روش سنتی از بین بردن کلر آب آکواریوم

بسیاری از افراد که آکواریوم های خانگی دارند برای عوض کردن آب آکواریوم و از بین بردن کلر آب آکواریوم ابتدا آب را در ظرفی ریخته و پس مدت 8 الی 12 ساعت آب را تعویض می کنند. و به این ترتیب کلر موجود در آب را نیز از بین می برند. این روش یکی از روش های ساده و سنتی حذف کلر از آب می باشد که شما نمی توانید با انجام آن به طور 100 درصد مطمئن شوید که کلر از آب خارج شده است یا خیر و ممکن است املاح مضری که در آب موجود است همچنان باقی مانده باشند. بنابراین به کار بردن این روش منسوخ و ناقص می باشد.

استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی اسمز معکوس برای آب آکواریوم

سختی آبی که برای بدن انسان ها تعریف شده است چیزی بین 30 الی 90 می باشد یعنی سختی آب نباید از حد مجاز تجاوز نماید. به بیانی دیگر اگر TDS آب کاملا صفر باشد ( آب مقطر ) و بالای 100 ( حاوی میکروب و سختی نامناسب برای بدن ) سبب می شود تا فرد دچار بیماری ها و مشکلات جدی گوارشی شود. این در حالی است که ماهی هایی که آکواریوم می زیستن باید از آبی استفاده کنند که بسیار نرم باشد و TDS آب صفر باشد و آب خالی از هر گونه املاح باشد. البته باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که برخی از ماهی ها برای زیستن نیاز است آب آن ها به صورت تخصصی تنظیم شود که اگر شما در این زمینه تخصص های کافی و لازم را ندارید بهتر است با کسانی که در این راستا تخصص دارند مشورت کنید و از آن ها کمک بگیرید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد TDS متر چیست؟ به بخش مقالات سایت فراب کالا مراجعه کنید.

فیلتر پلی پروپیلن تصفیه آب آکواریوم

برای تصفیه آب های آکواریوم خانگی می توانید با خرید فیلتر تصفیه آب ار نوع پروپیلن استفاده کنید که حذف املاح مضر موجود در آب که ممکن است ماهی ها آن ها را بخورند و حتی با چشم نیز دیده می شود را انجام می دهد و همچنین زنگ لوله ها را نیز حذف می کند . زنگ زدن لوله ها سبب می شود تا آب داخل آکواریوم اسیدی شود که برای ماهی ها بسیار مضر و خطر ناک است .

  • فیلتر  تصفیه آب آکواریوم
  • فیلتر مرحله دوم
  • فیلتر مرحله سوم

این دو فیلتر کربن اکتیو و کربن بلاک برای حذف و از بین بردن کلر آب آکواریوم بسیار مناسب میباشند. کار اصلی این فیلتر های آزاد کردن یون های مثبت و منفی می باشد که این یون ها کلر را از بین می برند. به نوعی می توان گفت که فیلتر های کربن اکتیو و کربن بلاک به صورت پیش تصفیه در انواع مختلفی از دستگاهای تصفیه آب خانگی موجود هستند و شما برای خرید این مدل از فیلتر ها می توانید به صورت اینترنتی اقدام فرمایید و با کارشناسان مجموعه فراب کالا در ارتباط باشید.

جذب کلر از آب آکواریوم باید به صورت کامل انجام شود تا ماهی ها کمتر دچار مشکل شوند و در واقع این عمل به وسیله عبور آب از فیلتر کربن بلاک می باشد . علاوه بر تمامی این ها با خرید دستگاه تصفیه آب خانگی قادر خواهد بود تا تمامی املاح مضر مانند نیترات و … را نیز از آب حذف کند، چرا که آب های شهری مورد استفاده امروزه به دلایل زیادی املاح مضری را در برگرفته اند که برای مصرف کردن باید به طور کامل آب تصفیه شده باشد.

خرید دستگاه تصفیه آب صنعتی برای حذف کلر از آب آکواریوم

 

حذف کلر آب آکواریوم

 

شرکت فراب کالا یکی از شرکت های بزرگ تولید کننده انواع خرید دستگاه تصفیه آب صنعتی و خانگی در کشور عزیزمان می باشد که با راه اندازی سایتی معتبر و مطمئن محصولات خود را در اختیار مشتریان ارجمند خود قرار می دهد . شما می توانید برای خرید به فروشگاه آنلاین معتبر مراجعه کنید و دستگاه های تصفیه آب مناسب را جهت از بین بردن کلر آب آکواریوم خود خریداری کنید.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 3 =