اگر دستگاه های تصفیه آب با بهترین برندها خریداری شوند سالیان سال می توانند مورد استفاده قرار گیرند . دستگاه های تصفیه آب به دو دسته بدون پمپ و مخزن و دستگاه تصفیه آب RO یا اسمز معکوس تبدیل می شوند .
دستگاه های تصفیه دسته اول سختی آب را پایین نمی آورند و سبب حذف نیترت آب نمی شوند و سبب رسوب در شیرآلات ، کتری و سماور می شوند ولی آب خروجی این دستگاه ها از کیفیت بالایی برخوردار است .
ولی دستگاه های RO از بهترین دستگاه های تصفیه آب هستند که در آن از روش اسمز معکوس آب تصفیه می شود . این دستگاه ها می توانند با استفاده از فیلترهای به کار رفته در آن از جمله فیلتر ممبران ، سختی آب را از بین ببرند و نیترات ، آرسنیک و نیتریت آب را حذف کنند .
دستگاه های اسمز معکوس دارنده فیلتر ممبران است که یکی از مهمترین و گران ترین فیلترهای دستگاه تصفیه آب است که حذف ناخالصی های آب از جمله نیترات ، سرب ، جیوه ، مس ، آرسنیک و املاح سنگین را انجام می دهد . با عبور آب از این فیلتر ، آب سنگین به آب گوارا و سبک شده تبدیل می شود و دیگر کتری ، سماور و شیر آلات رسوب نمی گیرد .
دستگاه تصفیه آب اسمر معکوس با برنده های CCK و سافت واتر در شرکت فراب کالا به فروش می رسد .

راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب با بهترین کیفیت
دستگاه های تصفیه آب خانگی ، صنعتی و نیمه صنعتی با برندهای مختلف در بازار به فروش می روند . بهترین دستگاه تصفیه آب آن است که برند و مارک قطعات به کار رفته با برند دستگاه یکی باشد . چون ممکن است برخی از فروشندگان سود جو قطعات با برندهای مختلف را روی دستگاه تصفیه آب با برند معروف مونتاژ کنند و بدین صورت دستگاه تصفیه آب تقلبی به دست خریدار برسانند .
از دستگاه هایی خرید کنید که دارنده استانداردهای دستگاه های تصفیه آب باشد .
دستگاه های تصفیه آب روسینکی و یا رومیزی از جدیدترین دستگاه های تصفیه آب است که با حذف نیترات ، سرب ، کلر ، بو و طعم نامطبوع ، آب گوارا و سالم را فراهم می آورد . این دستگاه ها به شیوه اسمز معکوس آب را تصفیه می کنند .
از خرید تصفیه آب هایی که بدون ضمانت نامه و گارانتی هستند خودداری کنید چون این دستگاه ها کیفیت لازم را ندارند و ممکن است در طی استفاده از آن ها دچار خرابی شوند و خریدار نتواند آن را به شرکت ارجاع دهد .