مقالات آموزشی

مراحل تصفیه آب خانگی چه تعدادی مناسب است؟

تعداد مراحل تصفیه آب

مراحل تصفیه آب خانگی چه تعدادی مناسب است؟ امروزه مهم ترین سوال افرادی که به اهمیت خرید تصفیه آب پی برده اند تعداد مراحل تصفیه آب مناسب و کیفیت دستگاه تصفیه آب است.که در باب بحث کیفیت و نوع برند آن می توانید به مقالات ارائه شده از قبل مراجعه نموده و به مطالب دلخواه در این زمینه دست یابید. اما در باب تعداد مراحل تصفیه آب شاید کمتر به اهمیت آن اشاره شده باشد و تنها با نام دستگاه تصفیه آب 5 مرحله ای یا دستگاه تصفیه آب 6 مرحله ای یا حتی تعداد مراحل تصفیه آب بیشتر را شنیده باشید و در زمینه خرید دچار سردرگمی در انتخاب این تعداد مراحل تصفیه آب شوید.

 

نگران نباشید چرا که ما در این مقاله قصد داریم تا با انواع این نوع دستگاه ها و تعداد مراحل و نوع فیلتر های به کار رفته در این مراحل شما را آشنا نماییم و در آخر در باب  انتخاب و خرید به راحتی اقدام نمایید. به طور کلی در زمینه پیشنهاد خرید دستگاه تصفیه آب از لحاظ برند، پیشنهاد خرید دستگاه های تصفیه آب تایوانی که از کیفیت بالا برخوردار هستند با تعداد مراحل 6 گانه معرفی می گردد. پس در نتیجه خرید دستگاه تصفیه آب خانگی در 6 مرحله می تواند مناسب ترین نوع دستگاه های تصفیه آب خانگی با کیفیت بالا و قیمت مناسب برای شما در فروشگاه فراب کالا باشد.

مراحل تصفیه آب در دستگاه تصفیه آب خانگی 

دستگاه های تصفیه آب در کمترین حالت برای تصفیه از تعداد 5 مرحله با 5 نوع فیلتر به تصفیه آب اقدام می نمایند و خرید فیلتر تصفیه آب نیاز به داشتن اطلاعات درست درباره آن موضوع می باشد، که در بیان هر یک از این مراحل و فیلتر ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

تعویض فیلتر تصفیه آب خانگی

 

  • – مرحله اول یا همان فیلتر پلی پرو پیلن : این مرحله که با نام فیلتر الیافی نیز شناخته می شود وظیفه حذف ذرات درشت از آب تا قطر 5 میکرون را دارا می باشد. این مرحله ذرات موجود در آب هم چون گل و لای ، شن و … را از آب حذف می نماید و آن را به مرحله دوم دستگاه تصفیه آب هدایت می کند.
  •  مرحله دوم با فیلتر کربن فعال : این نوع فیلتر در جهت حذف بو و طعم ناخوشایند از آب به همراه مواد شیمیایی مورد استفاده قرار می گیرد لذا استفاده از آن به عنوان یکی از مراحل دستگاه تصفیه آب الزامی می باشد.
  • مرحله سوم با فیلتر کربن بلاک : این نوع فیلتر به نوعی در جهت تکمیل دو مرحله قبل برای حذف ذرات و طعم و بوی آب که در مراحل قبل به طور کامل تصفیه آن صورت نگرفته، انجام می پذیرد.
  • مرحله چهارم با فیلتر ممبران : اصلی ترین بخش و نوع فیلتر در دستگاه تصفیه آب که به نوعی از اجزای اصلی در دستگاه های تصفیه به شمار می رود را می توان فیلتر ممبران بیان نمود که حذف بالاترین مواد مضر در آب را به همراه دارد و تصفیه آب در این مرحله به نوعی کامل می گردد.
  • مرحله پنجم با فیلتر پست کربن : این نوع فیلتر وظیفه طعم دهی مناسب به آب تصفیه قرار گرفته در مخزن را بر عهده دارد که در دستگاه های تصفیه آب 5 مرحله ایی آخرین نوع فیلتر می باشد.اما در دستگاه های تصفیه آب در 6 مرحله علاوه بر تعداد مراحل و نوع فیلتر های بالا فیلتر دیگری به عنوان مرحله ششم در دستگاه تصفیه آب قرار دارد که سبب می شود تا دستگاه تصفیه آب را با نام دستگاه تصفیه اب 6 مرحله ای معرفی نمایند.
  • فیلتر مینرال فیلتر مرحله ششم در دستگاه های تصفیه آب می باشد که معمولا در دستگاه های تصفیه آب اسمز معکوس به سبب تعداد مراحل 6 گانه مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از این فیلتر در جهت افزودن املاح مورد نیاز بدن به آب مورد استفاده قرار می گیرد.اما گاها با نام دستگاه های تصفیه آب 7 مرحله اییرو به رو شده اید که در زمینه این نوع دستگاه ها به سبب به کار بردن فیلتر قلیایی جهت حذف کلیه ناخالصی های آب و افزودن خاصیت آنتی اکسیدانی توانسته آب کاملا سالم و گوارا را در اختیار شما قرار دهد.

 

دستگاه های تصفیه آب اسمز معکوس برند سی سی کا و سافت واتر از دستگاه های تصفیه آب 7 مرحله ای می باشند که توانسته اند به نوعی بیشتر مورد تقاضا قرار گیرند. به طور کلی بهترین تعداد مراحل دستگاه تصفیه آب را می توان دستگاه های تصفیه آب 6 مرحله ای یا هفت مرحله ای بیان نمود پس با توجه به این موضوع پیشنهاد می گردد به هیچ وجه دستگاه تصفیه آب 5 مرحله ای نخرید! اما گاها در بازار با دستگاه های تصفیه آبی رو به رو می شوید که تعداد مراحل بالاتری را دارا می باشند که این نوع دستگاه های تصفیه آب را می توان از تولیدات سود جویانی بیان نمود که به دنبال عرضه دستگاه تصفیه آب با بالاترین قیمت به خریداران هستند. به طور کلی دستگاه تصفیه آب 6 مرحله با قیمت مناسب نسبت به دستگاه های تصفیه آب با تعداد مراحل بالاتر بهترین گزینه تهیه دستگاه تصفیه آب می باشد.

 

اما اگر در زمینه قیمت دستگاه تصفیه آب خانگی مشکلی ندارید می توانید خرید دستگاه های تصفیه آب 7 مرحله ای را انجام دهید. اما خرید تعداد مراحل بیشتر در دستگاه تصفیه آب تنها پرداخت هزینه ایی بیهوده برای شما را به همراه خواهد داشت. زیرا به طور مثال یکی از تعداد مراحل بیشتر در دستگاه تصفیه آب را می توان استفاده از لامپ UV بیان نمود که در راستای ضد عفونی کردن آب مورد استفاده قرار می گیرد که در مصارف خانگی به هیچ وجه استفاده از آن پیشنهاد نمی شود.

پس در زمان خرید و پاسخ به سوال مراحل تصفیه آّب در دستگاه تصفیه آب خانگی چه تعدادی مناسب است؟ در ابتدا کارآیی هر یک از مراحل بیشتر در دستگاه تصفیه آب را از فروشنده بپرسید و در صورت شنیدن استفاده از این مراحل به سبب حذف بو و طعم آب را قبول نکنید زیرا در مراحل  6 یا 7 گانه این موضوع صورت می پذیرد و دیگر نیازی به این موضوع در مراحل بالاتر وجود ندارد. به دلیل هزینه های بالا خرید و هزینه های بعدی در زمینه نگهداری از آن خرید دستگاه های تصفیه آب خانگی با تعداد مراحل بالاتر اصلا پیشنهاد نمی گردد.

 

فیلتر مرحله 1-2-3

 

بهترین فیلتر دستگاه تصفیه آب کدام است؟

با توجه به مطالب بالا و بیان اطلاعات در زمینه تعداد مراحل تصفیه در دستگاه تصفیه آب که هر کدام دارای فیلتر های جداگانه برای انجام وظایف خاص می باشد، سوال دیگری که ذهن خریداران را در این باب مشغول می سازد پاسخ به سوال بهترین فیلتر دستگاه تصفیه آب کدام است؟ در این زمینه نمی توان با قطعیت بهترین نوع فیلتر ها را بیان نمود زیرا هر کدام با کارایی مخصوص به خود توسط برند تولیدی در دستگاه تصفیه آب بهترین نوع فیلتر را ارائه می دهند. اما در حال حاضر می توان بهترین نوع فیلتر ها که توانسته به خوبی نیاز خریداران را برطرف سازد و از کیفیت بالایی برخوردار است را می توان فیلتر های تایوانی اصل بیان نمود که تمامی استاندارد های لازم جهت بازدهی را به همراه دارد.

در معرفی برند های تایوانی که از این فیلتر ها در دستگاه تصفیه آب استفاده می نمایند می توان برند سی سی کا، سافت واتر، آکواتک و پیوری تک را معرفی نمود که تماما این برند ها را می توانید با قیمت مناسب از فروشگاه فرآب کالا تهیه نمایید. شما می توانید برای خرید فیلتر تصفیه آب در برند های مختلف به دسته بندی آن در سایت فراب کالا مراجعه کنید

خرید دستگاه تصفیه آب در 6 مرحله

با توجه به مباحث بالا در زمینه خرید دستگاه تصفیه آب در کنار نوع برند و کیفیت و توجه به تعداد مراحل تصفیه آب در زمینه خرید دستگاه تصفیه آب در 6 مرحله می توانید فروشگاه فراب کالا عرضه کننده بهترین برند با بالاترین کیفیت و قیمت تولیدی را برای خرید انتخاب نمایید. خرید قطعات دستگاه تصفیه آب خانگی از این مجموعه هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین از طریق فروشگاه اینترنتی فراب کالا مهیا می باشد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 3 =