مقالات آموزشی

چطور متوجه شویم دستگاه تصفیه آب خانگی ساخت کجاست؟

تامین آب آشامیدنی سالم و باکیفیت، امری حیاتی برای سلامتی جامعه است. به علت نگرانی‌های مربوط به کیفیت آب شرب در بسیاری از مناطق ایران، استفاده از دستگاه‌های تصفیه آب خانگی به عنوان راهکاری برای بهبود کیفیت آب مورد توجه قرار گرفته است. با این حال، برخی از افراد به دلیل عدم اطلاع کافی و وجود ادعاهای متعدد در بازار، از اعتبار و کیفیت دستگاه‌های تصفیه آب در ایران مطمئن نیستند. در این مقاله، قصد داریم به بررسی کیفیت دستگاه‌های تصفیه آب در ایران بپردازیم و بررسی کنیم که آیا واقعاً تایوانی هستند یا خیر؟

نکته مهم در مورد تصفیه آب ها این است که در شرایط فعلی هیج دستگاه تمام تایوانی به ایران وارد نمیشود و هیچ نمایندگی رسمی برای تصفیه آب های تایوانی و امریکایی در ایران وجود ندارد ولی اساس و بیس کارکرد تصفیه های جدید از تکنولوژی اسمز معکوس برای تصفیه آب استفاده میکند که این یکی از مهم ترین فاکتور های خرید تصفیه آب خوب است . به جز این موارد فقط برخی از قطعات دستگاه تصفیه آب وارداتی هستند چرا که یا امکان تولید قطعه مورد نظر در ایران وجود ندارد یا نمونه ایرانی کیفیت قابل قبولی ندارد  قطعاتی مثل فیلتر ممبران که قبل از خرید مشخصه خاصی که عموم افراد بتوانند از آن برای تشخیص اصل و تقلبی بودن استفاده کنند وجود ندارد مگر پس از راه اندازی دستگاه و با بررسی سختی آب و میزان سختی آن میتوان تشخیص داد ممبران اصل است یا خیر  چراکه ممبران ایرانی توان تصفیه کامل و کاهش سختی را به میزان استاندارد ندارد.

قطعه دیگر پمپ دستگاه است که در بازار ایران سه نمونه چینی ، ایرانی و تمام تایوان دارد پمپ های با کیفیت واردانی دارای حک روی قسمت فلزی بدنه میباشند که پمپ های ایرانی چنین حکی ندارند . به جز پمپ مخزن هم نمونه ایرانی و تایوانی دارد که غالبا مخزن های ایرانی ظرفیت 4 گالن و 3.2 گالن طراحی و تولید میشوند و هیچ حکی ندارند در حالیکه مخزن های تایوانی برند یا نام کشور سازنده روی بدنه حک شده و مهم تر از آن مخزن دارای تعداد لایه های بیشتر و دارای لایه داخلی فلزی است.

قطعاتی مثل شاسی ، شیر برداشت آب  و هوزینگ تصفیه آب در ایران تولید میشوند البته اکثر دستگاه های تولید گننده این قطعات دستگاه های تزریق پلاستیک امریکایی، چینی، تایوانی و یا المانی هستند ولی خود قطعه وارد نمیشود چراکه امکان تولید آن در ایران وجود دارد و به سادگی امکان وارد کردن آن به کشور وجود ندارد.قطعاتی مثل اتصالات فیتینگی دستگاه هم وجود دارد که عمدتا وارداتی هستند.

همه این موارد میتوانند در خرید تا حدودی کمک کننده باشند ولی در واقع کافی نیستند چون تشخیص اصل و تقلبی بودن دستگاه و قطعات و کیفیت هر قطعه برای مشتری غیر ممکن یا بسیار سخت است و بهترین راه این است که از فروشنده و مجموعه ای قابل اعتماد خرید کنید تا درمورد کیفیت آن به خیالی آسوده برسید نکته دیگر اینکه حتما توجه کننید که تصفیه آبی که خریداری میکنید دارای گارانتی باشد تا درصورت بروز هر گونه مشکل و خرابی به سادگی بتوانید آن را پیگیری و رفع کنید.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − چهار =