مقالات آموزشی

نکات اصلی نگهداری و سرویس دستگاه تصفیه آب خانگی

سرویس دستگاه تصفیه آب خانگی

برای افزایش طول عمر دستگاه  لازم است نکاتی را در رابطه با نگهداری و سرویس دستگاه تصفیه آب خانگی آن بدانیم  که با رعایت آنها  علاوه بر برخورداری از آبی گوارا و خنک به طول عمر و ماندگاری دستگاه ما هم اضافه شود.

یکی از قطعاتی که لازم است حداقل در سال یک بار تست شود مخزن دستگاه است. مخزن وضیفه ذخیره آب و ایجاد فشار برای آب خروجی را بر عهده دارد. طراحی مخزن ها به گونه ای است که قسمت بالایی آن برای ذخیره آب و در  قسمت پایینی تویوپی قرار گرفته که در آن هوا وجود دارد تا فشار آب لازم برای برداشت آب را  ایجاد کند گاها به مرور زمان حجم این هوای داخل مخزن کم میشود که نتیجه آن کاهش  فشار آب خروجی خواهد بود.

برای جلو گیری از این مشکل یا حتی در درجات بالا تر پیشگیری از خرابی مخزن لازم است هر 6 الی 12 ماه میزان باد مخزن چک شود یا به این منظور میتوان از فشار سنج  استفاده کرد یا در ساده ترین حالت چک کرد که آیا فشار آب شیر برداشت افت کرده یا خیر.

قطعه دیگری که باید به موقع تعویض شود فیلتر های دستگاه مباشدعلل خصوص فیلتر های پیش تصفیه که شامل فیلتر مرحله 2،1 و3 میشود . فیلتر ابتدایی به محض اینکه رنگش قهوه ای شد و لایه های گل در آن مشاهده شد بهتر است تعویض شود وفیلتر های دوم و سوم با توجه به کیفیت آب منطقه هر 6 ماه تا یکسال . توجه داشته باشید تعویض به موقع این 3 فیلتر علاوه بر افزایش کیفیت آب در افزایش عمر ممبران هم نقش مهمی دارد به این دلیل همیشه سعی کنید از فیلتر های باکیفیت و مرغوب استفاده کنید تا فیلتر های معمولی که قیمت پایینی دارد و عملکرد مطلوبی هم نمیتوان از آنها انتطار داشت.

فیلتر دیگری که قلب دستگاه نامیده میشود ممبران است که وظیفه حذف نمک و کاهش سختی آب را بر عهده دارد زمان خرابی این فیلتر کاملا از افت کیفیت و تکیل رسوب در آب مشخص خواهد بود اما اگر قصد دارید این فیلتر به مدت  طولانی تری عملکرد خود را حفط کند فیلتر های پیش تصفیه را به موقع تعویض کنید.

 

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 3 =