مقالات آموزشی

شیر میکس تصفیه آب خانگی چیست و چه وظیفه ای دارد؟

شیر میکس تصفیه آب

شیر میکس تصفیه آب چیست و چه وظیفه ای دارد؟

شیر میکس تصفیه آب خانگی چیست؟ قطعه ای فلزی یا پلاستیکی که به منظور تنظیم سختی آب روی دستگاه های تصفیه آب استفاده میشود. برای خرید قطعات دستگاه تصفیه آب خانگی می توانید به دسته بندی آن در سایت فراب کالا مراجعه کنید. همچنین در صورت نیاز به مشاوره و راهنمای خرید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

تنظیم شیر میکس تصفیه آب :

برای تنظیم شیر شما به 1 عدد دستگاه سنجش سختی آب یا به اصطلاح دستگاه TDS متر نیاز دارید تا با کمک آن میزان سختی آب را در بازه دلخواه خود قرار دهید برای تنظیم هم تنها کافیست شیر را به مقدار مناسب باز کنید یا ببندید.

برای تنظیم در حالیکه شیر مخزن بسته است شیر برداشت روی سینک را باز کنید تا دستگاه شروع به فعالیت کند تا زمانی که آب به صورت باریک از شیر روی سینک خارج شود. اکنون برای تنظیم سختی آب با کمک یک تی دی اس متر یا همان سختی سنج آب سختی آب خروجی از شیر یا آبی که مستقم از ممبران خارج شده را تنظیم کنید.
برای تنظیم آب در سختی بالا باید شیر میکس تصفیه آب را کمی باز کنید و برای کاهش سختی باید شیر میکس تصفیه آب را ببندید.

شیر میکس باید باز باشد یا بسته ؟در صورتی که شیر میکس باز باشد آب تصفیه نشده در دسترس قرار میگیرد بنابراین باز کردن شیر میکس عملا منطقی و درست نیست درمورد بسته بودن هم در محیط های آزمایشگاهی که سختی آب حتما باید به میزان ثابتی باشد شیر باید بسته باشد یا گاها به دلیل تغییرات کیفیت و سختی آب لازم میشود کمی شیر را باز کنند.

زیان های شیر میکس چیست ؟

شیر میکس وقتی باز است اضافه کننده املاح و مواد مضر به آب مورد استفاده میباشد و اگر توسط افراد عادی و بدون تخصص دستکاری شود باعث میشود آب تصفیه نشده مستقیم و بدون تصفیه مورد مصرف قرار بگیرد. بهترین راهکار افزایش سختی آب استفاده از فیلتر مینرال و آلکالاین (مرحله 6 و 7) مخصوصا مرحله 6 با کیفیت است بااین کار سختی آب به طور صحیح در بازه مناسب قرار میگیرد نه با عبور آلودگی ها و ذرات مضر

انواع شیر میکس:

همان زور که در ابتدای مقاله اشاره شد شیر میکس دستگاه تصفیه آب در دو نمونه شیر های میکس فلزی و پلاستیکی طراحی و روانه بازار میشوند شیر میکس دستگاه تصفیه آب از جنس پلاستیک قابلیت تنظیم راحت تر و همچنین ماندگاری و طول عمر بالاتری در محیط های مرطوب دارند شاید تنها عیب این مدل شیر میکس تصفیه آب این باشد که هنگام نصب به نوار پیچی زیادی نیاز ندارند و اگر توسط فردی بدون آگاهی روی دستگاه نصب شود احتمال نشت آب و چکه آب از محل نصب شیر میکس تصفیه آب شما وجود دارد.

انواع شیر میکس تصفیه آب

شیر میکس دستگاه تصفیه آب

مدل دیگر شیر میکس تصفیه آب نمونه های فلزی هستند این نمونه ها در محیط مرطوب سریع تر خراب میشوند و اینکه عموما نصب دقت کمتری نیاز دارد. با تمام تفاسیر و توضیحات بالا استفاده از شیر میکس پیشنهاد نمیشود چرا که آب تصفیه نشده مورد استفاده قرار میگیرد و بهتر است در مصارف خانگی صبر کنید تا دهانتان به مزه تلخ آب تصفیه شده عادت کند و از فیلتر های با کیفیت استفاده کنید. برای دیدن قیمت و خرید دستگاه تصفیه آب خانگی به دسته بندی آن در سایت فراب کالا مراجعه کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 5 =