مقالات آموزشی

3 نکته مهم درمورد انواع شاسی دستگاه تصفیه آب خانگی

شاسی دستگاه تصفیه آب

شاسی دستگاه تصفیه آب چیست؟

3 نکته مهم درمورد انواع شاسی دستگاه تصفیه آب خانگی که باید بدانید! اول از همه بهتر است درک کنیم شاسی تصفیه آب چیست و چه کاربردی دارد؟ شاسی یا همان بدنه قسمی از دستگاه است که تمام قطعات اعم از فیلتر ها و موتور روی آن نصب می‌شود.میتوان گفت از اساسی ترین قسمت های دستگاه است چون در صورت شکستگی یا خرابی تمام قطعات دچار مشکل خواهند شد. همچنین برای خرید قطعات دستگاه تصفیه آب خانگی در برند های مختلف می توانید به دسته بندی آن در سایت فراب کالا مراجعه کنید.

شاسی تصفیه آب چه کاربردی دارد؟

چگونگی نصب قطعات روی شاسی:رای فیلتر های مرحله 1 تا 3 هوزینگ مستقیم با پیچ با قسمت روبرویی شاسی وصل میشود همچنین موتور و ترانس با کمک پیچ به قسمت بالایی یا پشتی دستگاه وصل خواهد شد بعد از آن محفظه ممبران با پیچ و پایه های مخصوص اتصال پیدا میکند و مابقی فیلتر ها که شامل مرحله 6-7-8 هستند با کمک پایه های مخصوص با بدنه پیچ یا به محفظه ممبران وصل میشوند.محل نصب موتور و فیلتر ها از ممبران تا مراحل بالا تر در بعضی دستگاه ها با وجود یکسان بودن شاسی متفاوت است.

که این مسئله چیدمان بیشتر به طراحی و مونتاٰژ شرکت های مختلف مربوط میشود اما میتوان گفت بهترین نوع مونتاژ قطعات روی شاسی دستگاه تصفیه آب به گونه است که پمپ در قسمت پشتی و فیلتر های ممبران به بعد در قسمت بالایی قرار گیرد چرا که به این شکل بیشترین فشار ممکن ایجاد میشود و به واسطه آن فشار آب خروجی دستگاه و عملکرد مناسب و کامل تر ممبران افزایش میابد.

انواع شاسی تصفیه آب کدامند؟

شاسی ها عموما در دو نمونه فلزی و فایبرگلاس تولید میشوند.می‌توان گفت طراحی هر دو نوع شاسی فایبر و فلزی یکسان است و تفاوت اصلی در جنس آنها میباشد. شاسی های فایبر گلاس از پلاستیک فشرده هستند و مقاومت و استحکام بالایی دارند در برابر ضربه و رطوبت مقاوم تر هستند و دچار پوسیدگی نمیشوند. درحالیکه شاسی دستگاه تصفیه آب فلزی در محیط خشک و یا گرما و افتاب ماندگاری و استحکام به مراتب بالا تر و بیشتری دارند.

نکته دیگری که در مورد انواع شاسی ها میتوان بیان کرد شکل ظاهری است  گاهی اوقات اصطلاحا شاسی دستگاه تصفیه آب بدون پایه و برخی شاسی ها پایه دار هستند.دو نمونه شاسی پایه دار در تصویر زیر مشخص اند اما در مدل های بدون پایه به جای شاسی دستگاه تصفیه آب هوزینگ های 1 تا 3 روی زمین قرار میگیرند.

شاسی تصفیه آب خانگی شاسی تصفیه آب

بهترین انتخاب: در زمان بررسی انواع شاسی ها و انتخاب یک نمونه مناسب باید توجه کنیم که تمام قابلیت ها و طراحی اصلی هر دو شاسی فلزی و فایبر گلاس یکسان است و تنها تفاوت در میزان ماندگاری و عمر شاسی است که با توجه به محیط مرطوب و ارتباط خرید دستگاه تصفیه آب خانگی با آب باید گفت شاسی های فایبر گلاس بهترین عملکرد را دارند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × سه =