مقالات آموزشی

1 روش برای شست و شوی فیلتر های دستگاه تصفیه آب سر شیری

یکی از سوالات پر تکرار افرادی که از فیلتر های سرشیری استفاده میکنند نحوه شست و شوی فیلتر است ما در این مقاله قصد داریم ضمن توضیحات کوتاه راجب این فیلتر و معرفی آن به چگونگی شست و شوی این مدل فیلتر بپردازیم.

چندسالی است تصفیه آب هایی با عنوان تصفیه آب سر شیری در بازار رایج شده اند که از طریق سایت ها و فروشگاه ها قابل خریداری هستند. پس از خرید لازم است با شریط سرویس و نگهداری این مدل تصفیه آب آشنا باشید یکی از مهم ترین موارد در سرویس، تعویض یا شست و شوی فیلتر است. تصفیه آب های سرشیری  از یک رابط برای اتصال به شیر و یک فیلتر کوچک تهیه شده اند. که حین نصب با کمک رابط به شیر وصل میشود و حین سرویس فیلتر باید باز شود که عموما این فیلتر ها با کمی چرخش باز خواهند شد.

برخی از این فیلتر های کارتریجی باید حدودا هر 2 ماه تعویض شوند و شست و شوی فیلتر امکان پذیر نیست اما در برخی نمونه ها که کارتریج سرامیکی است فیلتر باید شسته شود چرا که این فیلتر ها حدودا تا 6 ماه قابل استفاده اند و برای عملکرد بهتر باید فیلتر شسته شود تا رسوبات آن از بین برود. البته حتما که بازه زمانی بیان شده برای شست و شوی فیلتر یا عمر مفید فیلتر مقدار زیادی بستگی به حجم آب مصرفی و کیفیت آب منطقه دارد ولی این اعداد به طور میانگین و برای اکثر نقاط صادق است.

شست و شوی فیلتر کارتریج سرامیکی:

به منظور شست و شوی فیلتر ابتدا فیلتر از محفظه خارج کنید ( در بیشتر موارد با چرخاندن فیلتر میتوانید آن را باز کنید ) سپس فیلتر سرامیکی را ابتدا با آب بشویید و سپس برای شست و شوی بهتر از یک اسکاچ استفاده کنید توجه داشته باشید نیاز به استفاده از مواد شوینده نیست و شست و شوی فیلتر با آب کافی است مواد شوینده با نفوذ به داخل فیلتر بیشتر از سودمند بودن برای شما آسیب زا خواهند بود.

حین شست و مراقب باشید تا به فیلتر آسیب یا فشاری وارد نشود. سپس میتوانید فیلتر در جای خود قرار دهید توجه داشته باشید بعد از هر بار شست و شو مقدرای اندازه فیلتر سرامیکی کاهش خواهد یافت تا جایی که لازم است فیلتر جدیدی تهیه کنید.

نکته پیشنهادی: ضمن تمام موارد بیان شده لازم است کمی در مورد توان کارکرد این مدل تصفیه آب توضیح دهیم. همانطور که بیان شد این تصفیه آب ها ابعاد کوچکی دارند و فیلتر های ضعیفی درون آنها طعبیته میشود که نهایتا در بهترین حالت ممکن میتواند به جای یک فیلتر ترکیبی از فیلتر های مختلف باشد تا کارکرد بهتری ارائه دهد اما با این وجود هم  توان تصفیه کامل و مناسب آب را ندارند پس فلزات سنگین ، کلر، نیترات ،رسوبات و نمک آب یا حدف نخواهد شد یا مقدارشان تعغییر چندانی نخواهد داشت.

پس  این فیلترها بیشتر به عنوان پیش تصفیه مناسب هستند و بهتر است اگر در منطه ای زندگی میکنید که کیفیت آب پایین است یا رسوبات آب زیاد از این فیلتر استفاده نکنید.البته مواردی مثل دوش حمام یا پیش تصفیه این فیلتر ها مناسب هستند یا حتی حین آبیاری گیاهان برای جلوگیری از رسوب و سفیدی در خاک و کاهش رسوبات و فلزات مضر این فیلتر انتخاب مناسبی است که با وجود قیمت پایین تر از سایر دستگاه ها و قابلیت حمل و وزن سبک میتواند حضور سودمندی داشت باشد هرچند که تصفیه کننده کاملی نیست.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 16 =